Tsja, wat zal ik zeggen? - Reisverslag uit Glenbrook, Australië van Claudia Leest - WaarBenJij.nu Tsja, wat zal ik zeggen? - Reisverslag uit Glenbrook, Australië van Claudia Leest - WaarBenJij.nu

Tsja, wat zal ik zeggen?

Blijf op de hoogte en volg Claudia

18 April 2014 | Australië, Glenbrook

Hoi allemaal,

Dit zal niet een verslag worden dat jullie misschien verwachten..
Ik ben hier nu inmiddels 3 weken en er is veel gebeurd (vooral in mijn hoofd). Toen ik eindelijk bij mijn gezin aan kwam, was ik heel erg blij! Eindelijk op de plaats van bestemming! Mijn host mom was heel aardig voor me en deed er alles aan om ervoor te zorgen dat ik me thuis voelde. En ik voelde me goed binnen het gezin. Toch had ik het gevoel dat er geen klik was tussen mij en de kinderen (klinkt een beetje tegenstrijdig misschien). Ik heb het hier heel vaak met mijn host mom over gehad en uiteindelijk heb ik besloten om een ander gezin te zoeken. Toen ik hiermee bezig was en in gesprek was met een aantal andere gezinnen, voelde ik geen enthousiasme om aan de slag te gaan binnen een van deze gezinnen. De gezinnen waren allemaal heeeel erg aardig voor me en wilden me allemaal direct wel aannemen als au pair, maar voor mij voelde het niet goed..
Ik heb een heleboel nagedacht, veel gepraat met mensen die veel voor me betekenen en hun ook om raad gevraagd. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om mijn gevoel te volgen en heb ik besloten om niet meer als au pair te werken. Voor mijn gevoel voelt het als falen en de gedachtes: "Wat zullen de mensen in Nederland denken?" En: "Ze is er nog maar zo kort." schoot direct door mijn hoofd. Dit maakte me onzeker, maar toen ben ik ook heel realistisch gaan nadenken en mezelf de vraag gesteld: "Ben ik hier voor al die anderen of ben ik hier voor mezelf?"

Omdat ik natuuuuurlijk nog wel het mooie van Australië wil zien, ga ik komende week naar een aantal reisbureaus om te kijken wat ik nog kan zien in ongeveer 2 weken. Hier heb ik ook echt heel erg veel zin in!!
In die twee weken kan alles nog bezinken en heb ik tijd om na te denken of ik de goede keuze heb gemaakt, maar als ik mijn gevoel moet geloven heb ik de goede keuze gemaakt!

Op het moment logeer ik bij een Duits meisje, die ik heb leren kennen bij Smart au pairs en we gaan er een leuk weekend van maken! Vandaag (vrijdag) een rustige dag, lekker niks doen. Morgen naar de dierentuin en misschien 's avonds nog naar het vuurwerk kijken in Sydney (als dat er is). Zondag naar een paasshow en wie weet nog een van de mooie kerken van binnen bekijken en dan maandag lekker shoppen!! Hihi :)

Byeeee (K)

  • 18 April 2014 - 08:44

    Jose:

    Wow... Heftig stukje ff. Voor jou helemaal... Maar het zou een hele lange tijd worden als je er met tegenzin bent, of tenminste, iets 'moet' doen tegen je zin in. Stoer van je, deze beslissing!
    Probeer nu verder lekker te genieten. Zet em op hoor! (enne, mensen denken toch wel iets van je, daar kun je nooit iets tegen doen. Mooi laten denken!)

  • 18 April 2014 - 08:52

    Janita Meerveld:

    Wat een dappere beslissing Claudia! Top dat je gewoon uit gaat van je eigen ding ipv wat anderen vinden. Geniet van het mooie Australië en bezoek anders nog even de Hillsong church;)

    Liefs Janita

  • 18 April 2014 - 09:24

    Jacqueline Luijkx:

    Hè meis,
    Het is zeker een heftig verhaal. Jammer dat het zo gelopen is maar je gevoel liegt niet zo snel hoor. Goed dat je daar op vertrouwd. En ja, wat ze hier denken......laat ze lekker!!
    Ik ben in elk geval wel super trots op je. Je hebt het toch maat even gedaan, helemaal alleen naar de andere kant van de wereld, wie kan dat hier nou ook zeggen.
    Wel fijn dat je nu een leuke meid hebt ontmoet daar die je er even doorheen helpt (en goed voor je Duist ;) ) Zo kun je idd even alles laten bezinken en weer tot je zelf komen.
    Heel veel plezier verder en geniet van alles wat je daar nog mag gaan doen. En een fijn paasweekend, maar dat komt goed zoals ik las.

  • 18 April 2014 - 12:26

    Tante Truida :

    Hoi Claudia wat een raar idee dat jij je zorgen maakt over wat een ander er van denkt laat ze lekker denken Doe wat je hart zegt en volg je eigen weg en wat je ook besluit wij zijn super trots op jou want je doet het maar en dat durft niet iedereen. Geniet van je vrije tijd en sterkte de komen de dagen Groetjes en een dikke knuffel van ons alle drie

  • 19 April 2014 - 09:25

    Marije:

    Hè Claudia,

    Ik heb er respect voor dat jij daar alleen heen bent! Jammer dat het niet zo leuk gaat! Maar luister naar je gevoel! En trek je niks aan wat andere mensen er van vinden! Geniet van de tijd dat je daar bent!

    Liefs Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Glenbrook

Claudia

Actief sinds 17 Nov. 2009
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 15455

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Aussieeeee

15 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Stage

Landen bezocht: