Eerste paar dagen zoals beloofd :) - Reisverslag uit Glenbrook, Australië van Claudia Leest - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen zoals beloofd :) - Reisverslag uit Glenbrook, Australië van Claudia Leest - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen zoals beloofd :)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 April 2014 | Australië, Glenbrook

Na een lange reis, met twee keer overstappen (Dubai en Bangkok), kom ik om half 7 zondagmorgen (locale tijd) aan in Sydney. Nog even door de Border security, dan kan ik mijn koffer gaan halen en op zoek naar het busje dat me naar het hostel gaat brengen.

Maar voordat ik daarover verder ga, eerst nog even over de reis. Deze eerste keer echt helemaal alleen op reis en in het vliegtuig mag ik natuurlijk niet vergeten.
Onderweg naar Schiphol was ik natuurlijk helemaal zenuwachtig, omdat ik geen idee had hoe het allemaal gaat op het vliegveld. De vorige keer, toen ik naar Nicaragua ging, ben ik de rest van de groep maar gevolgd denk ik want ik kan me nog maar weinig herinneren van de reis. Maar goed, gelukkig vond Amanda een enorm handige site, waarop tekst en uitleg stond over het vliegen. Erg handig, dus kon ik met een gerust en voorbereid hart in het vliegtuig stappen. Voordat het afscheid dan echt daar was, nog een heerlijke tomatensoep en een tosti samen met mama, Linda en Amanda! :) En toen dus die uberlange vliegreis, poeeehhh!!

Dan nu weer terug naar het vliegveld van Sydney, want daar was ik dus inmiddels aangekomen. Bij de meetingpoint gevraagd aan een hele aardige man waar ik m'n busje kon vinden. Hij zei dat ik maar moest gaan zitten en relaxen en dat hij het in de gaten zou houden. Dat is nog eens een leuk en warm welkom! Zo gezegd, zo gedaan!
En toen in het busje naar het hostel, waar heel toevallig ook een Nederlandse jongen in zat. Even mee gepraat, totdat hij bij zijn hostel werd afgezet. Daarna werd ik bij mijn hostel afgezet, tenminste dat dacht ik… Blijkt bij de receptie dat ik bij de verkeerde locatie van het hostel ben afgezet. Dus met mijn veel te zware koffer over straat naar de goede locatie, gelukkig maar 5 minuutjes lopen. Toen dacht ik te kunnen inchecken, maar helaas pas vanaf 13.00u en op het moment is het net 8.00u. Wel kon ik mijn spullen achterlaten daar, zodat ik die niet helemaal mee hoefde te nemen. Maar op zoek naar een supermarkt. Ik vond een soort overdekte markt, waar ik een tros druiven heb gekocht en daarmee ben ik in een park in de ZON gaan zitten.

Dan is het 13.00u en kan ik inchecken. Ik lig op een kamer met 3 (toch wat ongezellige) meiden op een kamer. Maakt ook niet uit, want het enige dat ik op dit moment wil doen is: SLAAAAPEN! ;)
Dan maandagochtend de oriëntatie (presentaties over werken, reizen en leven in Australia). Na die presentatie weet ik weer waarom ik zo graag naar Australie wou, helemaal enthousiast door de mooie foto's enz.

Nu (inmiddels dus alweer een paar dagen geleden) onder het genot van een muziekje en zo af en toe wat "olifanten" van een jaar of 14/15 jaar boven me dit verhaal geschreven.

Nou tot de volgende keer maar weer! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Glenbrook

Claudia

Actief sinds 17 Nov. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 15457

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Aussieeeee

15 Januari 2010 - 15 Mei 2010

Stage

Landen bezocht: