Een fantastische tijd!! - Reisverslag uit Glenbrook, Australië van Claudia Leest - WaarBenJij.nu Een fantastische tijd!! - Reisverslag uit Glenbrook, Australië van Claudia Leest - WaarBenJij.nu

Een fantastische tijd!!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

21 Juni 2014 | Australië, Glenbrook

Hey!

Daar ben ik dan nog voor een laatste keer, inmiddels vanuit het regenachtige Nederland want… Ik ben weer thuis!
In het laatste reisverslag heb ik het gehad over het boeken van tours en dat heb ik gedaan. Ik had twee dingen die ik toch nog wel heel graag wou zien voordat ik naar huis zou gaan en dat was de Withsundays en Uluru. Dus heb ik die twee tours geboekt. De Withsuday was een 1-daagse raft-tour, wat vooral heel erg mooi was en lekker relaxen. De tweede tour, een driedaagse tour naar Alice Springs en omgeving, was een actieve tour met vroeg opstaan, wandelen en slapen onder de sterren in een swap (soort slaapzak, maar dan een beetje dikker waar je met je slaapzak in gaat). Dit was echt een super tour!! Op deze tour heb ik een Duitse meid (Leonie) ontmoet waarmee het heel goed klikte :) Zij had het plan om de westkust af te reizen in drie weken samen met nog een andere Duitse meid en het leek haar leuk als ik met hun mee ging. Maarjaaaa…. Ik had m'n ticket naar huis al geboekt. Toch uiteindelijk besloten om mijn ticket weer te wijzigen en nog maar een tijdje langer te blijven! Hier heb ik zeker geen spijt van gekregen, want wat was het super! Na de Uluru tour zijn we weer terug gevlogen naar Sydney. Daar hebben Leonie, een andere meid en ik een auto gehuurd met een uitvouwbare tent op het dak en zijn we langs de kust omhoog gereden naar Brisbane. Tijdens onze trip super mensen ontmoet en daar ook nog een tijdje mee gereden, super landschappen gezien en en en…. mijn eerste dolfijnen in the wild gezienn!! En daarnaast hebben we ons doel bereikt: We hebben het voor elkaar gekregen om de hele week gratis te kamperen! ;) In Brisbane aangekomen nemen Leonie en ik afscheid van die andere meid waarmee we de auto hebben gehuurd en stappen we in het vliegtuig naar Darwin, waar we Wiebke (onze andere reisgenoot voor de Westkust) zullen ontmoeten. En dan begint onze lange lange, maar vooral heel erg mooie en indrukwekkende reis naar beneden (Perth). We zien van alles wat: steden, outback, oceaan, groene gebieden, bergen. Ik heb m'n ogen uitgekeken en vind het moeilijk om te beschrijven hoe mooi het was. Maar geloof me: Het was zoooo mooi!! Onderweg stoppen we bij verschillende informatie centrums die ons kunnen vertellen wat er allemaal te zien is in de omgeving en wat zeker een bezoekje waard is. In een van deze centra vertellen ze ons dat als we geluk hebben, we misschien wel walvissen kunnen zien. En ja hoor direct bij onze eerste stop zien we….. jaja: Een walvisssss!!! En rondom die walvis zwemmen allemaal dolfijnen!! Daar hebben we een hele tijd zitten kijken, wat bijzonder was dat!! Ik weet niet wat ik allemaal moet vertellen, omdat het gewoon veel te veel is en het ook allemaal nog een beetje moet "landen" in mijn eigen hoofd, maar 1 ding wil ik zeker nog noemen als het over onze tour langs de westkust gaat en dat is: de mensen die we hebben ontmoet. Op een van onze gratis campings worden we uitgenodigd voor een kampvuur door twee (al wat oudere, 70 jaar) Australische mensen. Daar hebben we de hele avond gezeten, wat heel gezellig was! Na een paar dagen komen we aan in Exmouth, waar zij ook op een camping zitten. We bellen hun en zij nodigen ons uit voor het avondeten (wij mogen niks meenemen voor dit avondeten) en als we afscheid nemen nodigen ze ons uit bij hun thuis als we ooit een keer in de buurt zijn. Verder hebben we nog bij twee andere Australische mensen gelogeerd. Zo gastvrij als deze mensen zijn, dat is ongelooflijk gewoon! Die mensen laten je gewoon binnen in hun huis en laten je ook alleen achter als ze zelf weer aan het werk moeten. Ze vertellen je dat je net moet doen alsof je thuis bent en geven je zelfs de sleutel van hun huis (terwijl je hun via via, via facebook hebt gevonden). I love those Australian people!!
In Perth aangekomen gaan we weer naar het vliegveld, maar dit keer moet ik daar afscheid nemen van Leonie.. Je kent elkaar nog maar zo kort, maar toch heb ik het meest van mijn tijd in Australiaaa met haar gedeeld en voelt het alsof je elkaar al jaren kent. Samen met Wiebke vlieg ik daarna naar Melbourne, waar ik mijn reis verder zal gaan met Fabienne en Holly. Het plan is om de Great Ocean Road te doen en naar Phillip Island te gaan (hier komen de kleine pinguïns aan land), maar verder weet ik niet van hoe en wat omdat Fabienne dit weekend helemaal geregeld en geboekt heeft voor mij. Een soort van verrassing dus ;). Weer hebben we een auto tot onze beschikking en hebben we een paar super dagen! Vooral de Great Ocean Road was super (ook een van de dingen die op mijn verlanglijstje stond). Na dit weekend logeer ik 1 nachtje bij Anke, Tessa en Jeanine, waar ik weer even Nederlands kan praten en horen na een lange tijd Engels en Duits. We gaan naar het strand met van die schattige kleurrijke standhuisjes en daarna lekker pannenkoeken eten in een restaurantje :)
Vanaf Melbourne vlieg ik daarna weer naar Sydney, waar het allemaal begonnen is. Daar heb ik nog een paar super leuke dagen en dan is het tijd om afscheid te nemen van de mensen die ik heb ontmoet.. Jammer jammer jammer!!
Op de terugweg naar Nederland heb ik een stop-over in Singapore in een super luxe hotel (vond ik in ieder geval nadat ik maanden in hostels, auto's en busjes heb geslapen) en de volgende ochtend een citytour door Singapore. Heel andere cultuur, waar ik me toch niet helemaal op mijn plek voelde, maar wat zeker een leuke ervaring was! Die avond is het dan tijd om mijn reis naar Nederland weer te vervolgen, met nog een tussenstop op het vliegveld van Dubai en dan door naar….. AMSTERDAM!
Op het vliegveld staan Linda, Marjan, Amanda en Jacqueline me op te wachten en na een paar tranen gaan we op weg naar het o zo mooie Roodeschoool :P om de rest van de familie te zien.
En dan gaat het leven van alledag gewoon weer door of……. Neee dat niet, want ik ben een super gave, leerzame ervaring rijker, die ik mijn hele leven met me mee mag dragen en die me in verschillende opzichten veranderd heeft! :) Ik ben toch maar even heel Australië rondgereisd (pak de kaart van Australië er maar eens bij ;) )

En ik hoop dat ik over een niet al te lange tijd hier weer verslagen kan en mag typen vanuit een ander land!